Förbränning

Förbränning är en komplicerad process som sker i kroppen ständigt. Det är svårt att förklara exakt hur förbränningen sker i kroppen, men enkelt förklarat så innebär fettförbränning att man måste göra av med mer energi än vad man stoppar i sig om man ska kunna gå ner i vikt. För dig som gärna vill tappa några kilon är det alltså viktigt med förbränningen. Du vill ju att din kropp förbränner fettet snabbt så att du snabbt går ned i vikt. Det finns olika sätt som sägs öka förbränningen, bland annat så kan du öka förbränningen genom att tänka lite extra på vad du äter, när du äter, hur och när du motionerar. Det går även att äta kosttillskott som ökar förbränningen, för att ge dig en lite snabbare viktminskning.

Gå ner 5-10 kg inom någon månad. Gratis konsultation !
Effektiv Fettförbrännare, Prova för 1kr, klicka här !

En sak som många gör för att öka förbränningen är att motionera direkt man stigit upp på morgonen, alltså innan man ätit frukost. Ät gärna något litet, som en banan och drick lite vatten innan du ger dig av. Men ät ingen stor frukost. Sedan kan du ge dig ut på en morgonpromenad, cykla, simma eller ta ett pass på gymmet, för att sedan gå hem och äta en ordentlig frukost. Om du motionerar direkt på morgonen så ställer kroppen om sig till en högre förbränningstakt, vilket gör att du kommer att förbränna mer under resten av dagen sedan.

En annan sak som du bör tänka på när det gäller förbränning är det här med snabba och långsamma kolhydrater och hur du håller din blodsockerkurva jämn. GI är ett begrepp som blir mer och mer inne att tala om och det är en smart metod för att hålla förbränningen hög. Snabba kolhydrater, som godis, socker och fett minskar nämligen din fettförbränning, medan protein och långsamma kolhydrater som gröt, ökar förbränningen. Men du ska inte ta bort varken kolhydrater eller fett helt ur din kost, det är inte heller bra, utan lagom är bäst. Förbränningen ökar också om du äter små portioner utspritt över dagen, gärna sex olika måltider, med frukost, lunch, middag och två till tre mellanmål varje dag.

När det gäller träning så är det lågintensiv träning som är det bästa för att öka förbränningen. När du tränar ska du alltså välja en träningsform där du inte tar ut dig, utan en relativt långsam träningsform, men som varar en lång tid istället. Simning, promenader och cykling är därför det bästa för att gå ned i vikt.

Det finns andra knep som sägs öka din förbränning. Att dricka mycket vatten är ett av dem. Du ska helst dricka mellan en och två liter per dag. Något som inte alls är bra för förbränningen däremot är alkohol. För att gå ner i vikt så är det bra att undvika alkohol, åtminstone i större mängder. Starka kryddor sägs också kunna öka din förbränning så ös gärna på chili, senap, curry och vinäger i din kost. För att förbränningen ska vara så bra som möjligt är det också bra att tänka på att sova ordentligt, att ta hand om sin kropp och att inte stressa. Undvik också att banta, det bästa är att äta nyttigt och hälsosamt och kombinera detta med långsam och skonsam träning regelbundet.